Хайкад Академия организира курс: ISO/IEC 20000-1:2018 Информационни технологии: Управление на IТ-услуги и методи за управление на IТ- проекти (Agile, Scrum, Kanban)
Курсът е подходящ както за ИТ-организации, така и за всяка фирма, предоставяща услуги.
Начало на обучението: 06-02-2023
Край на обучението: 08-02-2023
Продължителност: 3 дни, 24 часа
Oписание на курса
Бизнесът на повечето ИТ-организации е фокусиран върху ежедневното предоставяне на ИТ-услуги и изпълнението на проекти. Затова е важно внедряването на дисциплинирани методи за управление на ИТ-услуги и управление на ИТ-проекти.
Този курс има за цел да покаже, как една ИТ-фирма или ИТ-отдел могат да внедрят система за управление на ИТ-услуги (ITSMS) в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 20000-1:2018 Информационни технологии – Управление на услуги – Част 1: Изисквания относно системата за управление на услуги, както и практическите аспекти на управлението на гъвкави ИТ-проекти.
Курсът представя концепцията за услуга и прави обзор на добри практики и стандарти за управление на ИТ-услуги като ITIL4 и ISO 20000. Очертава проекта и подхода за икономично (lean) внедряване на Система за управление на ИТ-услуги. Демонстрира универсален метод за дизайн на ИТ-услуги, както и типични за Agile бизнес анализа техники за определяне на изискванията към ИТ-услугите.
Тъй като разработването на ИТ-услуги обикновено се изпълнява като проект, курсът прави обзор на методи за управление на класически (waterfall) и гъвкави (Agile) ИТ-проекти и на методи за управление на екипи, които участват в разработването на ИТ-услуги.
Курсът обсъжда минималният набор от процеси, необходими за предоставянето на качествени ИТ-услуги и разглежда въпросите по информационната сигурност и финансовите аспекти на услугите. Разглеждат се въпросите по документиране на Системата за управление на услуги.
Програмата включва множество примери и практически упражнения.
Линк към курса може да намерите тук.